انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: ۳۵۴ زندانی جرایم غیرعمد در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در این شهرستان آزاد شدند.

۳۵۴ زندانی جرایم غیرعمد در تایباد خراسان رضوی آزاد شدند

به گزارش قدس خراسان، جعفر صدیقی روز پنجشنبه همزمان با هفته قوه قضاییه در نشست با خبرنگاران تایباد گفت: این تعداد زندانی با کمک خیران، نهادهای حمایتی، پیگیری کمیته صلح و سازش، ارفاق‌های قانونی از سوی مرجع قضایی و در قالب نذر هشتم در یک سال قضایی گذشته آزاد شده‌اند.

وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی با اقدامات تامینی و تربیتی، سه خانواده تایبادی ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد ادامه داد: تصادف، سرقت، رانندگی بدون گواهینامه، توهین و ضرب و جرح بیشترین پرونده های قضایی شهرستان تایباد است.

صدیقی گفت: اکنون برای ۱۰۰ درصد پرونده های قضایی این شهرستان ابلاغ الکترونیکی صادر می‌شود.

رییس دادگستری تایباد در ادامه این نشست بیان کرد: در سال قضایی گذشته افزون بر ۳۴ هزار و ۴۵ فقره پرونده وارد دادگستری این شهرستان شده که نسبت به مدت زمان مشابه قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

جمال فرزانه افزود: در طول سال گذشته به ۱۰۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری تایباد رسیدگی شد و در حال حاضر مدت زمان رسیدگی به هر پرونده ۹۱ روز است.

وی گفت: پارسال هفت هزار و ۸۹۷ پرونده برای رسیدگی وارد شوراهای حل و اختلاف تایباد شد که ۸۳۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

رییس دادگستری تایباد ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰ پرونده قضایی دادگستری این شهرستان مربوط به حوزه دعاوی خانوادگی بود که متاسفانه ۵۷۰ پرونده از این تعداد منجر به طلاق شد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.